muzycy

Agnieszka Gorajska urodziła się w Gdańsku. Muzyczną edukację rozpoczęła w klasie fletu współczesnego. Jej obecna działalność skupia się wokół wykonawstwa muzyki renesansu i baroku. Początkiem były studia we wrocławskiej Akademii Muzycznej, w klasie fletu traverso dr hab. Magdaleny Pilch, dzięki której rozbudziła w sobie zamiłowanie do niskiego stroju tego instrumentu. W kolejnym kroku rozpoczęła kształcenie swych umiejętności w Królewskim Konserwatorium w Hadze, pod kierunkiem wybitnych traversistów Wilberta Hazelzeta oraz Catherine Clark, która odkryła przed nią tajniki współpracy w renesansowym konsorcie fletów traverso. W pracy z czterema fletami renesansowymi odkryła swoje naturalne połączenie z basowym fletem traverso. Jej pobyt w Holandii przyczynił się także do wglądu w pracę Tami Krausz, Bartholda Kuijkena oraz Patricka Bruckelsa. Odtąd aktywnie działa na polu wykonawstwa historycznego, współpracując z polskimi i zagranicznymi artystami. Posiada doświadczenie jako solistka, kameralistka oraz muzyk orkiestrowy.

Paweł  Miczka urodził się w Katowicach w rodzinie z muzycznymi tradycjami. Po zakończeniu podstawowej edukacji w Polsce rozpoczął studia w Hochschule für Musik und Theater w Lipsku, w klasie skrzypiec prof. Rolanda Baldiniego oraz na wydziale muzyki dawnej w klasie prof. Susanne Scholz. Po zakończeniu kształcenia w Niemczech, postanowił doskonalić swoje umiejętności w Królewskim Konserwatorium w Hadze, w klasie prof. Enrico Gattiego. W roku 2020 uzyskał stopień doktora sztuki w dyscyplinie artystycznej sztuki muzyczne. Współpracował z zespołami takimi jak Collegium 1704, Lautten Compagney, Musica Florea, Hof Musici, amd.pl czy Orkiestra Historyczna. Jako koncertmistrz prowadził zespoły Märkisch Barock, Altberg Ensemble, Concerto Foscari, Zespół Muzyki Dawnej Filharmonii Lubelskiej, Michaelis Consort oraz Aris&Aulis Berlin. Jest prezesem Fundacji Konsek Kultury promującej szeroko pojętą kulturę muzyczną oraz kierownikiem katowickiego lokalu muzycznego Scena za szybą. Publikował artykuły na łamach czasopism takich jak Ruch Muzyczny czy Meakultura. Od roku 2021 związany jako wykładowca z Akademią Muzyczną im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu.

Aleksandra Rybak-Żymła jest pochodzącą z Lublina absolwentką Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie wiolonczeli Piotra Janosika oraz Koninklijk Conservatorium w Hadze w klasie wiolonczeli barokowej Lucii Swarts. Studiowała także muzykologię na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II. W latach 2014-2015 była członkiem Theresia Youth Baroque Orchestra działającej we Włoszech. W 2014 r. rozpoczęła współpracę z zespołem Aetas Baroca, od 2017 współtworzy kwartet smyczkowy na historycznych instrumentach Fibonacci Kwartet. Grę na wiolonczeli barokowej doskonaliła u takich pedagogów jak Alison McGillivray, Christophe Coin, David Simpson, Jaap ter Linden, Bruno Cocset, Balazs Mate czy Hidemi Suzuki. W latach 2016-2019 była wiolonczelistką Zespołu Muzyki Dawnej Filharmonii Lubelskiej (Konfraternia Caper Lublinensis) a od 2018 roku gra w Zespole Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej Musicae Antiquae Collegium Varsoviense. Jest wiceprezeską Fundacji Konsek Kultury promującej szeroko pojętą kulturę muzyczną. Współpracowała z wieloma orkiestrami barokowymi takimi jak Famd.pl czy Lubelska Akademia Muzyki Dawnej.

Maurycy Raczyński jest urodzonym w Kaliszu absolwentem katowickiej Akademii Muzycznej, gdzie kształcił się w klasie klawesynu prof. Marka Toporowskiego. Następnie podjął studia w Conservatoire à rayonnement régional de Versailles (Francja) w klasie Blandine Rannou. Był stypendystą programu Erasmus, dzięki któremu odbył w roku 2014 studia w Conservatoire Nationale Supèrieur de Musique et Danse w Lyonie w klasie Jean-Marc Aymesa. W roku 2015 został laureatem XV Międzynarodowego Konkursu Klawesynowego Gianni Gambi w Pesaro (Włochy), w roku 2018 otrzymał nagrodę specjalną Fundacji Christy Bach-Marshall podczas XXI Międzynarodowego Konkursu Bachowskiego. W styczniu 2019 roku otrzymał nagrodę dodatkową, jako finalista I Międzynarodowego Konkursu Basso Continuo i Partimento w Katowicach, a w maju został laureatem (II miejsce) Międzynarodowego Konkursu Klawesynowego La Stravaganza w Cluj-Napoca. Maurycy poszerzał swe umiejętności na licznych kursach mistrzowskich, m.in. z Aline Zylberajch, Nicholasem Parle, Petrą Matejovą czy Pierrem Hantaï. Koncertował na wielu festiwalach muzyki dawnej zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Od 2017 roku pracuje w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, jako wykładowca, akompaniator oraz stroiciel.